Light Pink Pointer

3 Nisan 2021 Cumartesi

Asel | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere birçoğumuzun Youtube kanalından tanıdığı ve izlediği Sena Nur Işık’ın “Asel” isimli kitabını inceliyorum. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Sizi bekletmemek adına hemen incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Kendisine yapılan ihanet ve zorbalıkların üstesinden gelmekte güçlük çeken Asel Carter, artık geçmişiyle yüzleşmenin zamanı geldiğine karar verip okuluna geri döner. 

Okuldaki bakışların ve konuşmaların rahatsızlığını bir yandan hissederken bir yandan da geçmişinin büyük bir parçası olan bu insanları görmek
kendisini hiç olmadığı kadar kötü hissettirirken kendisine inanan, güvenen ve seven birinin olmamasının getirdiği kederden de kurtulamıyordur.

Ama bir kişi Asel’in masum olduğuna inanır. Üstünü örten suç perdesinin arkasındaki kırılgan ve narin kızı görmeyi başarır. Aralarında oluşan bağın güzelliğiyle anın tadını çıkarırlarken geçmişin pençelerini her an saldırmayı bekleyen bir “canavar” gibi üstlerinde tuttuğundan habersizlerdir…

Benim düşüncelerim neler?

Aslında artık gençlik romanlarını okumayı bırakmıştım ama arada Youtube’da denk geldiğim ve izlediğim Sena Nur Işık’ın kitap çıkardığını görünce merak ettim ve internetten kitabını istettim. Okumaya başladım ama doğrusunu söylemek gerekirse okurken birçok yerini eleştirmiş bulundum.

Yakışıklı ve kusursuz erkek, güzel ve acı çeken bir kız. Bana fazlasıyla klasik geldi. Özellikle tanışmalarının üzerinden çok kısa bir süre geçmesine rağmen bir anda birbirlerine karşı hisler beslemeleriyse beni epey afallattı.

Geçen diyaloglar ve karakterlerin üniversite değil de lise çağındaymış gibi olan davranışları ise beni birazcık sıktı. Sürekli evde verilen partiler ise “Cidden mi?” dedirtiyor.

Hiç hoşuma giden bölümleri olmamış gibi konuşmak doğru olmaz tabii ki.

Mesela kitabın geçmiş ve şimdiki zaman arasında yazılması çok hoşuma gitti. Merak ögesinin ise canlı tutulması takdire şayan doğrusu. Bu yönden başarılı buldum.

Kitabın sonunu “Bir de bu kişi çıkıyormuş!” diye aklımdan geçirmiştim ama olasılık vermemiştim. Sonunun böyle bitmesi ise beni oldukça şaşırttı ve bu şaşkınlık hoşuma gitti. Olasılık vermediğim bir sonla karşılaşmak güzel oldu.

Deniz karakterinin fazla kusursuz olması beni biraz rahatsız etti çünkü kitabın gerçekçiliğini zedelediğini düşünüyorum. Onun dışında karakterlerin psikolojik açıdan okura güzel bir şekilde yansıtıldığı kanaatindeyim.

Pek beklediğim gibi çıkmasa da sonu kitaba olan olumsuz düşüncelerimin birazını yıktı. Kitabı çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim ama yazarın ilk romanı ve bir gençlik öyküsü olduğunu göz önünde bulundurursak gençlik öykülerini okumayı sevenlerin beğenisini kazanabileceğini düşünüyorum.

Son olarak da kitabın kapağı ve şömizinden bahsedelim. Şömizin içine yapılan yazıların hoş olduğunu ve kapağa renk kattığını düşünüyorum. Karton kapaktaki kaktüs görseli de şık ve sade bir hava katmış.

Dediğim gibi gençlik öyküsü ve yazarın ilk kitabı olduğunu düşünerek bir puanlama yapmam gerekirse:

Bu kitaba puanım: 4,5/10

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Siz “Asel” kitabını okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

Bir kitap incelemesinin daha sonuna geldik. Kendinize çok dikkat edin,  koskocaman sevgiler!


Alıntılar

“Kahkahalarım, acılarımın üzerine perde olduğu günden beri tüm duygularımın silahıydı.”

“Bazen o kadar kör oluyorduk ki bizim için uygun olmadığını fark etmemize rağmen insanları hayatımıza zorla yerleştirmeye çalışıyor, bir ucundan kırılıyorduk.”

“Şüpheyle yaşamamak isterken sürekli hayal kırıklığıyla karşılaşıyordum. Güvensizliğim, özgürlüğümü ele geçirmişti.”

“Vicdan varlığıyla tedirgin ederken yokluğuyla ağır gelirdi.”

“Gürültünün içindeki gerçek, yanılgılarla doluydu.”

“Yalnızca hareketlerim değil, sözlerim de beni bir canavar yapar mıydı emin değilim.”

“Tüm bu acıların bir sınav olup beni daha güçlü yapması gerekirken kendimi hiç güçlü hissetmiyordum.”

 



18 yorum:

  1. Şu sıralar sürekli karşılaşılan bir kitap. Bazen gerçekten okurken insan senin hissettiğin gibi hissedebiliyor sevgili İlkay. :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap yorumundan sonra yorum yapmak için aşağıya indim ama yazacağım şeyin bir benzerini bir üstte İlkay yazmış zaten. Diyaloglar ve karakterlerin üniversite değil de lise çağındaymış gibi olan davranışları beni birazcık değil çok sıkıyor mesela. Kitabın iç kapağındaki sadelik ve kaktüs en beğendiğim kısım oldu sanırım :') Bu arada hoş geldin ne zamandır senden yorum okumamıştım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kapağı çok güzel olmuş gerçekten. Ben de çok sevdim. Hoşbuldum biraz yoğundum ama döndüm sonunda aranıza. :))

      Sil
  3. Kitabı bende yazarın Youtube kanalında görmüştüm. Bende okumadım fakat merak da etmiyor değildim. Bu tarz kitaplar benim pek hoşuma gitmiyor açıkçası sizin yazınızı okuduktan sonra da daha iyi anladım :)
    Yazı için teşekkürler :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Merak etmemek elde değil doğrusu ama dediğiniz gibi bu tarz kitapları sevmiyorsanız çok da size göre değil. :))

      Sil
  4. Daha önce duyduğum ve kitabını okuduğum bir yazar değildi. Yorumunuzdan da yaşım için çok uygun olmadığını anladım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş önemli bir kriter tabii. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  5. Ön bilgiler zaman kaybını önlüyor. Teşekkürler yorum için. Deep bahsedince geleyim dedim. Takibe aldım. Sevgiler selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Deep olmasa biz de başka bloglardan haberdar olamayacağız. Sevgiler, saygılar. :)

      Sil
  6. Yazınız için teşekkürler, Yazarı tanımıyorum açıkcası youtubeda da hiç denk gelmedim ama yazınızdan anladığım kadarıyla ilgimi çekecek bir kitapda değilmiş :)) Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok da herkese hitap edebilecek bir kitap değil gerçekten. Çokça sevgiler, saygılar. :))

      Sil
  7. blog adresiniz gerçekten çok güzel. ironimi yaptınız anlamış değilim :()

    YanıtlaSil
  8. hımm şu sonunu merak ettim valla yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu güzeldi ama sonunda çıkan kişi ile olayların nasıl yaşandığı geçmişse gidilerek anlatılsaydı çok daha güzel olurdu. :))

      Sil
  9. Deeptone'dan geldiim ve çok beğendim blogunu bir sürü güzel kitaplar var ve takibe aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Hoş geldiniz! :) 💜

      Sil
  10. son yazıma baksan yaaa :)

    YanıtlaSil