Light Pink Pointer

26 Eylül 2019 Perşembe

İlham Mimi | Mim


Hepinize selamlar! Bugün Taha Akkurt’un başlatmış olduğu “İlham Mimi” adlı mim fazlasıyla ilgimi çektiği için ve ilk defa bir mim yazısı yazacağım için hemen işe koyulmalıyım dedim ve başladım yazmaya. Umarım cevaplarımı beğenirsiniz. O zaman hemen yazıma geçelim!

Taha Akkurt’un İlham Mimi’ne ulaşmak için: İLHAM MİMİ

1) Hayatınızda Şikâyet Ettiğiniz Şeyler Nelerdir?

Bu soru bana bundan birkaç yıl önce sorulmuş olsaydı kesinlikle 50 maddeyi geçebilecek bir liste çıkardı karşınıza. Ama bu birkaç yıl önceki bene değil, şimdiki bene soruluyor. Şimdiki benim listemde ise 2 madde zar zor vardır. O iki maddenin de hayatımı şekillendirmesine asla izin vermiyorum. Örneğin eskiden olsa gözlüğüm yüzünden spor müsabakalarında hiçbir şey yapamadığımı söyler dururdum. Hala da arada söylüyorum. Veya gözlüğüm yüzünden yatarak televizyon izleyemediğimi ve yanımda sürekli gözlük bezi ve spreyi taşıdığımı söyleyip insanların kafalarını ütüleyebilirdim. Ama sonra fark ettim ki bunlar şikâyet bile edilemeyecek kadar gereksiz konular. Daha doğrusu fazlasıyla gereksiz takıntılar. Sadece bu konuda değil, tüm problemlerim aslında hayatımdan şikayet edecek kadar önemli değil. Matematik çözememem ve daha birçoğu… :)

Hiçbirinden şikâyet edemem. İnsanlar ağır sağlık sorunlarıyla doğup büyüyorlar. Ama onlar bile hayatlarından şikâyet etmiyorlar. Hayata tutunup istedikleri şeyleri yapıp mutlu oluyorlar ve umutsuzluğa kapılmıyorlar. Gözleri görmeyip kitap yazıyorlar, kulakları duymayıp şarkı besteliyorlar… Bunlar gibi güzel ve önemli örnekler varken hayatımdan şikâyet etmem gerçekten hiç hoş olmaz. Bu yüzden hayatımda gereksiz yere şikâyet ettiğim her şeyin daha kötüsünü düşünerek halime şükrederim. Herkes yaşadığı hayata sımsıkı sarılmalı ve ondan şikâyetçi olmamalıdır. Çünkü hayat şikayetçi olunamayacak kadar güzel ve kısa.

2) Rutine Girdiğinizi Fark Ettiğinizde Ne Yaparsınız?

Eğer rutine girdiğimi düşünürsem hiç yapmadığım veya hep yapmak istediğim şeyleri yapıp kendime o günlük izin veririm. Veya rutine girmemek için her zaman yaptığım şeylerde küçük ve beni mutlu edecek değişiklikler eklerim. Günümün verimli geçmesini sağlarım. 

3) En Son Hayatınızda Yaptığınız Önemli Değişiklikler 
Nelerdir?

Hayatımda beni mutsuz eden veya fikirlerimi önemsemeyen, kendini üstün gören insanları hayatımdan çıkartmaktı sanırım. Bu çok yakınımda olan biri olsa da daha huzurlu ve mutlu olduğumu hissettim. Çünkü negatif enerji negatif enerjiyi çeker. Ve ben hayata pozitif yaklaşmayı istediğimden ve sevdiğimden dolayı bu tür insanlardan uzaklaşmak benim için iyi bir karar oldu.

4) Motivasyon Olarak Düştüğünüzde Sizi Ayağa Kaldıran, Size  İlham Veren Şey Nedir?

Eğer motivasyon olarak düşmüşsem iyi olduğum, yaparken mutlu hissettiğim, becerikli olduğum işleri veya anıları hatırlayıp kendime “Kötü olan ve seni üzen şeylere değil, becerebildiğin ve severek yaptığın şeylere ağırlık ver” diyerek aslında her işte dört dörtlük olamayacağımı ve herkesin kusursuz olamayacağını hatırlatırım. Bu bana iyi gelir ve kendimi rahatlamış hissederim.

5) Hayat Mottonuz Nedir?

“Sadece iki günümüz var yaşamak için bu iki günü de aşağılık heriflerin önünde diz çökerek geçirmeye değmez.” Sözü sanırım benim sloganım.  Çünkü bu söz bana istemediğim veya hoşuma gitmeyen hiçbir şeyi yapmamam için bir teşvik gibi adeta. Aynı zamanda bu cümlede geçen “iki gün” kelimesini de bugün ve yarın olarak alabiliriz. Geçmişe odaklanarak hiçbir şeyi çözemeyeceğimizden dolayı geleceğe umutla bakıp anı yaşamalıyız –bunu düşünmemi sağlayan “Renkli Düşler Sahnesi adlı kitaptır incelememin en sonunda linkini bulabilirsiniz-.

Evet benim cevaplarım bunlar. Umarım hoşunuza gider. Taha Akkurt’un canının sıkkın olduğunu öğrendim ve ona notum şudur ki hayatta arada sırada nedenini bile dahi bilmediğimiz çoğu şey canımızı sıkar. Bu can sıkıntısı kimi zaman uzun sürer kimi zaman ise kısa. Ama hayatta hiçbir şey için canını sıkmaman ve problemlerine çözüm bulman dileğiyle! :) 

Bugünlük bu kadardı diğer bir yazımda görüşmek dileğiyle. Kucak dolusu sevgiler değerli okuyucularım!

Renkli Düşler Sahnesi kitabı incelemem: RENKLİ DÜŞLER SAHNESİ


18 yorum:

  1. Okuduğum en güzel yazılardandı sevgili Eylül çok teşekkür ederim. Kesinlikle dünyada acılar, zorluklar çeken bunca insan içerisinde şikayet etmek, isyan etmek hiç doğru değil. Benim kastım kendi rutin sıkıntımda içsel şikayetlerimdi. Ayrıca bu rutinden kendimizi mutlu ederek çıkmak ne kadar güzel bir yetenek :) yazının sonunda bıraktığın not için de çok teşekkürler. Mutlu ettin, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar! Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Umarım içinizdeki sıkıntılara bir nebze olsun derman bulabilmişimdir. Sonda bıraktığım notun hoşunuza gitmesine çok mutlu oldum. Hayatınızdaki hiçbir olumsuzlukta pes etmemeniz ve mutlulukla kalmanız dileğiyle! :)

      Sil
  2. Hayat kısa. Çok da şeytmemek lazım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha evet çokta şey etmemek lazım :D Yorumunuz için teşekkürler yüzümü güldürdünüz :)

      Sil
  3. Ne hoş cevaplar. Özellikle ilk maddeye verdiğin cevaba bir şeyler söylemek istedim sağlık gerçekten çok önemli hepimiz için ben de 5 yıldır gözlük kullanıyorum ilk yıllar kendime hiç yakıştıramaz çirkin olduğumu düşünürdüm. Sonra bunu sadece benim düşündüğümü ve negatif olarak kendimi etkilediğimi fark ettim. Hala kendime yakıştırmam ama alıştım sağlık için ne de olsa. Kendimizle barışmak önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Evet gözlük konusu baya sıkıntı yaratıyor bende de. Ama dediğiniz gibi konu sağlık olunca yapacak bir şey kalmıyor maalesef. Benimle aynı durumu başkalarının da yaşadığını bilmek beni rahatlattı doğrusu en azından yalnız değilmişim :) Bu arada eminim ki gözlük size çok yakışıyordur. Sakın takmaktan vazgeçmeyin! :)

      Sil
  4. Ben 10 yaşımdan beri gözlük takıyorum artık alıştım beni zeki biri gibi gösteriyor iyi düşünmek lazım hayat kısa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da güzel. Ben yaklaşık 2 yıldır falan kullanıyorum ama o 2 yıl içerisinde kaç tane gözlük değiştirdim kim bilir rahat değil veya kırılıyor diye... Sizi zeki gibi göstermesi de eminim ki size ayrı bir hava katıyordur :) Kesinlikle hayat kısa ve iyi düşünmek lazım. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın!

      Sil
  5. Merhaba bloğunuz hayırlı olsun . Bloğunuzu takibe aldım . Ziyarete beklerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim. Mutlaka bloğunuzu ziyaret edeceğim!

      Sil
  6. Benimde sizin gibi beni mutsuz eden,fikirlerimi önemsemeyen birçok arkadaşım vardı hepsiyle arama mesafe koydum ve o kadar rahatladım ki hayat böyleymiymiş dedim.Ülkemizde bu tür insanlar çok var ne yazık ki.Ne zaman bir fikir atsan ortaya sen onu yapamasın sende o potansiyel yok deyip eleştiriyorlar.Böyle insanlarla ilişkiyi keserek çok iyi yapmışsın.Hayatın tadını çıkar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef çevremiz bu tür insanlarla dolup taşıyor. Sizi üzen arkadaşlarınızla aranıza mesafe koymanız kesinlikle çok iyi olmuş. Benim için de aynı şey geçerli. İyi ki o tür insanlarla arama mesafe koymuşum. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hayatın tadını hep beraber çıkarmak dileğiyle! :)

      Sil
  7. Başarılı bir yazı olmuş😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Ayrıca bu güzel ve içten yorumunuz için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Ba-yıl-dım! İlk sorudan beni yakaladın. Pozitif yaklaşımını sevdim. Aynı düşünce yapısına sahip olduğumuzu görüyorum bu yazıdan ve aynı deneyimler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! Olaylara olabildiğince pozitif yaklaşmayı severim. Sizin yazılarınızdan da anlıyorum ki gerçekten aynı düşünce yapısına sahibiz :) Sevgileeer! ^^

      Sil
  9. Oldukça anlamlı ve içerikleri insana ulaşan bir blogunuz var.Takibe aldım,sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın...
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu şirin yorumunuz için mutlaka bloğunuza uğrayacağım sevgiler ! :)

      Sil