Light Pink Pointer

2 Mart 2019 Cumartesi

Uyumsuz | Kitap Yorumu

Merhabalar herkese! Bugün çok severek okuduğum ve Veronica Roth’un kaleme aldığı “Uyumsuz” kitabının incelemesini yazıyorum. Kitaba başlarken dil kullanımının ağır olduğunu düşünebilirsiniz ama daha sonradan okumaya devam ettikçe aslında dil kullanımının hiçte ağır olmadığını fark ediyorsunuz. Kitabın içine doğru bir maceraya dalıyorsunuz. O zaman hemen kitabı incelemeye geçelim!



Ne anlatıyor?

Toplam 5 tane topluluk vardır. Bu topluluklarda yaşayan insanlar topluluklarına göre görevlerini gerçekleştirirler. Topluluklar sırasıyla Fedakârlık, Cesurluk, Dostluk, Dürüstlük ve Bilgelik olarak ayrılmışlardır. Bu topluluklarda yaşayan gençler, 16. yaşlarına girdiklerinde bir simülasyonla yapılan testte hangi topluluğa gideceklerini belirlemektedirler. Sınav sonucunda sadece bir topluluk çıkar. Beatrice isimli karakterimiz de bu teste girer. Ama bir sorun çıkar. Beatrice’e testi yapan Tori isimli kız, Beatrice’in sınav sonucunun tek bir topluluk değil, birden çok topluluk çıktığını fark eder. Bunun gibi sınav sonucu olanlara Uyumsuz denir. Beatrice de uyumsuzdur. Tori, Beatrice’i uyarır ve sınav sonucunu kimseye söylememesini tembihler. Testten bir sonraki gün seçim günü gelir. Beatrice’in normalde yaşadığı topluluk fedakârlıktır. Hatta Betrice’in babası toplulukların yönetiminde önemli bir siyasi rol oynar. Ama Beatrice seçimini cesurluktan yana kullanır. Babası bu duruma bozulur ama hiçbir şey söylemez. Annesi ise normal karşılar. Böylece Beatrice’in cesurluk eğitimi başlar ve bunun yanında bir sürü de maceraya atılır. Beatrice olabildiğince uyumsuzluğunu saklamaya çalışır. Aynı zamanda bir aşkın da peşinden sürüklenir. Peki başarılı olabilecek mi? Hepsi ve daha fazlası için kitabı okumalısınız iyi okumalar dilerim!

Benim düşüncelerim neler?

Bana kalırsa kitabın harika bir olay kurgusu var. Fantastik ve Bilim Kurgu kitapları okumaya sevenlere önereceğim kitaplardan bir tanesi. Şuan 3 kitabını da aldım bulabilirsem 4. kitabını da alacağım. Umarım sizde seversiniz tekrardan iyi okumalar dilerim!

2 yorum:

  1. Merhaba bu seriyi ben de beğendim.1984, Açlık Oyunları ve Labirent gibi distopilerin harmanlaması olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynısını düşünüyorum. Açlık Oyunları ve Labirent serilerini beğenenlerin Uyumsuz serisi ile distopik hikayelere daha çok bağlanacaklarına inanıyorum. Mutlulukla kalın. Hena'ya selamlar! :)

      Sil