Light Pink Pointer

31 Ocak 2019 Perşembe

Gözlük | Kitap Yorumu

Merhaba, ilk incelememde benim içimi ısıtan bir kitap seçmek istedim. Bunun içinde Koray Yersüren’in “Gözlük” kitabını tercih ettim. Gerek mizah anlayışı olsun, gerekse verdiği mesajlar olsun beni derinden etkiledi. Olaylara birden fazla bakış açısıyla bakmama yardımcı olan, kesinlikle önerdiğim bir kitap. Ben daha fazla uzatmadan inceleme yazıma geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Okulunda gruplaşmaların olduğu, ama hiçbir gruba dâhil olamayan dışlanmış ve asosyal olan karakterimiz Ege’nin hayatını anlatmakta bu kitap. Ege sadece dışlanmakla kalmıyor, aynı zamanda birçok kişi tarafından da alay ediliyor. Ama Ege bunun gibi durumlara alıştığından çoğunlukla kulaklığını takıp ya müzik dinliyor ya da iç sesi olan Hüsnü ile konuşuyor. Evet, iç sesinin bir adı var: Hüsnü. Ege aynı zamanda bir Blogger kullanıcısı. Blogger’dan edindiği gizemli arkadaşı ise “Heiley17”. Aslında tek arkadaşı… Okul tarafından zorunlu hale getirilen bir yaz kampı düzenleniyor. Ama bu yaz kampı Ege için hiçte normal geçmeyecek çünkü internetten tanıştığı dostu Heiley17’ninde aynı kampta olduğunu öğreniyor. Bunun gibi daha birçok sıra dışı olaylar başına geliyor. Sizce Ege Heiley17 isimli gizemli arkadaşını bulup tanıyabilecek mi? Veya bu kullanıcı kim? Peki arkadaş edinebilecek mi? Hepsi ve daha fazlası için Gözlük kitabını bir an önce alıp okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu kitabı sevme nedenime gelince…

Dışlanmasına ve o kadar çok alay edilmesine rağmen Ege’nin ayakta durabilmesi beni çok etkiledi. Kimse tarafından önemsenmemesi ve dikkate alınmaması da içimde bir şeylerin koptuğunu hissetmeme sebep oldu. Arkadaşlarına gelince fazla acımasız buldum. Gerçi görmediğimiz şeyler değil herkes birbirinin kuyusunu kazmakta.

Benim görüşlerim bunlar. Umarım anlatım biçimimi beğenirsiniz. İyi okumalar dilerim şimdiden herkese!

4 yorum:

  1. merhabaaa aramıza hoşgeldiiin görüşürüz yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selaaaaaaaaammm! Hoşbuldum. Görüşürüz elbet :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    "Dışlanmasına ve o kadar çok alay edilmesine rağmen Ege’nin ayakta durabilmesi beni çok etkiledi." Cümlenizden hareketle tanıtımını yaptığınız kitabın da konusu olması hasebiyle ben de bu konudaki düşüncelerimi paylaşmak istedim. Okul dönemlerinde bir çoğumuzun karşılaştığı ve yaşadığı hadiseler. O kadar dışlanmaya ve alay edilmesine karşın ayakta durabilen çocuklar; hayatın her aşamasında karşılaştığı tüm zorlukların üstesinden gelebiliyorlar. Bunlar gerçekten güçlü çocuklardır. Güzel bir kitap tanıtımı ve paylaşımdı. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. İncelememi beğenmeniz beni çok mutlu etti. İyi günler diliyorum.

      Sil